Oldalak

2017. február 17., péntek

Az én történetem

Sziasztok! Sokan vannak, akik némi túlsúlytól szenvednek, vagy épp súlyhiánytól, és próbálnak mindent megtenni, hogy változtassanak rajta, de sehogy se megy, így ráfogják, hogy 'ilyen a genetikám' , és feladják. Elárulom nektek, ez nem így van. Minden fejben dől el! Pár éve én is küzdöttem a fölös kilókkal. Pizza, kenyér, péksütik, gumicukor... jöhetett bármi, ami zsír és szénhidrát. Ez a súlyomon meg is látszott, hisz nem túl magas; kb. 160 centimhez 75 kiló társult. Ez kezdetben nem zavart, majd később jött egy új osztálytárs, aki előszeretettel becézgetett pufinak, dundinak vagy csülöknek. Eljátszottam, hogy poénra veszem az egészet, de ezek a szavak egy  életre beleégnek az ember fejébe. Soha ne illess másokat negatív jelzővel, tönretehetsz vele egy lelket akár egy életre! Először a koplalásban bíztam, majd szerencsémre a családom nem hagyta. Elképesztően szerencsés vagyok, hogy ilyen szüleim vannak, akik mindig odafigyelnek rám és támogatnak mindenben. Édesanyám már nagyon rég óta az egészséges életmódot preferálja, így rengeteg segítséget kaptam, és látványos eredményt értem el. Kezdetben sem követtem semmilyen diétát. Nem látom értelmét, hisz a legtöbb diéta egyoldalú táplálkozást követel, melyek szervezeted számára nincsenek kedvező hatással, és csak néhány hétig tarthatóak, majd a leadott kilók dupláját szeded fel a diéta végén, nem beszélve arról, hogy értékes tápanyagokat vonsz meg magadtól. Én először a  péksüteményeket és a cukros italokat light termékekre cseréltem, majd jöttek a házi készítésű ételek, amikért egyszerűen odavagyok. Mára a szenvedélyemmé vált a sütés-főzés. Ha van egy kis szabadidőm, rohanok a konyhába, megnézem, mi van itthon, és beindul a fantáziám. A legjobb dolog, amikor anyuval együtt sütünk és kétszer annyi hozzávalót használunk, mert valami érthetetlen módnál fogva a sütés közben eltűnik a fele :). Ez már nem holmi fogyás és diéta, ez életmód! Sokkal boldogabbnak és kiegyensúlyozottabbnak érzem magam, és nem tudom elképzelni, hogy valaha is felhagynék ezzel az életmóddal. Imádok kísérletezni, új recepteket alkotni, és ezeket megosztani veletek. Emellett a sport is szerepet játszik a mindennapjaimban. Imádok sportolni, új mozgásformákat kipróbálni, és feszegetni saját határaimat. Nem azért mozgok, mert kell, hanem mert szeretem. A lényeg, hogy megtaláld azt a mozgásformát, ami boldoggá tesz. Egy rossz nap után nehezen veszem rá magam az edzésre, de az edzés után a fellegekben érzem magam. Próbálj időt szakítani a rendszeres testmozgásra, és hidd el a tested és lelked is meghálálja!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése